|
www.akwarela.fora.pl akwarela
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barbara Pingot
Sobolowy Master
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 5049
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zielona Góra Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 23:35, 21 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
bardzo fajnie, skrzyneczka jak żywa
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MariuszBroniarz
Sobolowy Master
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 1043
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:36, 21 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
O stół nie dbałem.Nie maluję komercyjnie.Ale poprawię.
Cień taki był gdy malowałem,ale być może nie zauważyłem jak się zmienił.Malowałem to to prawie dwie godziny,więc słonko troszkę się przemieściło.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MariuszBroniarz
Sobolowy Master
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 1043
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:01, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Gospodarstwo rolne
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modliszqa
Sobolowy Master
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 17:23, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
dużo kolorów
niebo fajne - takie eteryczne
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MariuszBroniarz
Sobolowy Master
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 1043
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:06, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jak za dużo kolorów to źle?Poważnie pytam.
Użyłem do tego oranżu kadmowego,ultramaryny,umbry palonej i sieny palonej,w różnych proporcjach.
Chmury malowane były ceruleum czy jak się to tam nazywa +crimson
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
painterka
mistrz włosia
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kielce Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 19:07, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
lepiej polaczyc ceruleum z błękitem cobaltowym - niebo wychodzi naturalniej, a chmurki mogą być
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MariuszBroniarz
Sobolowy Master
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 1043
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:15, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ogólnie zamysł był by zastosować błękit Winsora.Tylko ta moja dusza wiecznego poszukiwacza kazała użyć mi tego czego użyłem by poznać skutki.Ogólnie szukam palety barw,które mnie zadowolą.Jak na razie nie ma takowej,stąd skakanie po tematach,barwach i innych aspektach.
Dziękują za opinie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modliszqa
Sobolowy Master
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 19:35, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
ja też wciąż szukam ale już mi bliżej niż dalej
ograniczyłam :
niebieskie - do kobaltu ,błękitu pruskiego i indygo - ultramaryna jest dla mnie zbyt fioletowa
z brązów najbardziej lubię van dyck i umbrę paloną
czerwieni nie mogę wyczuć - w sumie potrzebuję jej tylko do maków, ale bardzo lubię róż indyjski i prawie zawsze wyciskam na paletę
żółty - siena naturalna i gumiguta
zieleń - sap green , wymalowalam już wszystkie "gotowe" oliwki , i teraz robię je z kobaltu + sieną
i tyle
mam oczywiście inne farby (bom kupowała na początku jak szło )tyle, że po sprawdzeniu ich w praktyce - zrezygnowałam z nich
kwestia kolorystyki jest chyba bardzo indywidualna - co kto lubi
co do nieba - to zwykle maluję je kobaltem , kiedyś używałam błękit polski (renesans) ale mi "wyszedł" i oswoiłam kobalt - dodaję do niego róż indyjski albo brąz van dyck i sienę - albo maluję czystym
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MariuszBroniarz
Sobolowy Master
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 1043
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:01, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
I dziękują ponownie.
Lubię treściwe i pomocne rady.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pacykarz_wrocławski
wirtuoz pędzla
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:44, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Bardzo podoba mi się niebo. Cały obrazek jest przyjemnie lekki i wydaje mi się, że tym razem nie szczędziłeś wody, co bardzo dobrze zrobiło tej pracy, a szczególnie pięknie i miękko wyszedł łan traw z przodu.
: )
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MariuszBroniarz
Sobolowy Master
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 1043
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:52, 25 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Martwa natura po raz kolejny.
Kolory jak zwykle przekłamane.W oryginale nie ma niebieskiego i szarego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilJ
pędzlak
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:20, 25 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Po cieniu rzuconym widać że źródło światła jest wyraźne i mocne. Wydaje mi się że cień własny przedmiotów jest za delikatnie pokazany w stosunku do tego. Rozumiem że malowałeś z natury, więc mogę mylić się. Unikałbym też obrysowywania kreską obiektów tak jak to zrobiłeś przy dzbankach. Lepiej bryłę tworzyć plamą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michałJ
Chiński Łamacz Pędzli
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:42, 26 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Odnosnie widoczku wiejskiego. Dobrze jest, przy złożonej kolorystyce, gdy kolor dominujący w którymś fragmencie obrazu, pojawiał się też jako, sugestia, cień, odbicie - cokolwiek, w innej partii. Wiąże to kompozycje. Tutaj mam wrażenie że kolejne plany się rozpadają, nie maja elementu wspólnego.
Gdybyś np cień na słupkach potraktował takim błękitem jak góry na ostatnim planie, zaczęłoby się to bardziej czytać jako spójną całość.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asharah
mistrz włosia
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Siemianowice Śląskie Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 11:50, 26 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Co do kutra brakuje mi jakiejś tematyki kolorów żeby np cienie były praca spójna całej pracy. Trudno mi to wytłumaczyc- po prostu tzreba scalić ten kuter czerwony z zółtym piaskiem i niebieskim tle. Najłatwiej położyć np na piasku i kutrze niebieskawy cień który nawiąże do tła. Tak myślę.
Co do akrylu- akryl to technika nietransparentna natomiast u ciebie widzę podłoże białe na którym był malowany obraz. Czyli za dużo wody i właśnie laserunku. W akrylu stosuje się światłcień mieszania barw z palety a laserunek prawie nie istnieje bo jest mało potrzebny w tej technice. Gdyby była to tempera to jak najbardziej tak, ale akryl jak olej- rządzą się własnymi prawami i są to techniki dość ciężkie.
Jedyny przykład jaki powinnam podać to mój żeby nie było że gadam dużo a mało tak naprawdę wiem. Praca bardzo stara (i brzydka) bo akryli nie lubię-
Jak widzisz, transparentości nie ma wu prawie wogóle a króluje prostu kolor nakładany z palety i to grubo nakładany. Bieli tła nie widać a jedyna transparetność to ta wymagana przy wzorze tła i butelce.
No ale to forum o akwareli, więc może na ten temat znależć inny dział na forum?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|