|
www.akwarela.fora.pl akwarela
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LysanderForker
pędzlociapacz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:44, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za ostatnie komentarze i witam ponownie. Wrzucam kolejne bohomazy.
016
papier: W&N cotman 300g
format: A5
-------------------------------------------------------------
017
papier: W&N cotman 300g
format: A5
-------------------------------------------------------------
018
papier: W&N cotman 300g
format: A5
-------------------------------------------------------------
019
papier: W&N cotman 300g
format: A4
-------------------------------------------------------------
020
papier: W&N cotman 300g
format: A4
-------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kate2805
gryzipędzel
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 22:51, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Mi się podoba, są akwarelowe plamy 18 i 20 najbardziej mi się spodobały. W 17 niebo zdaje się być za suche. Ogólnie mam wrażenie, że jest w twoich pracach dużo akwarelowego słońca. I bardzo dobrze!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moz
wirtuoz pędzla
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:30, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Bardzo akwarelowe te prace.
Problemem jest tu jedynie perspektywa, której naprawdę trudno się samemu nauczyć, ale nie jest to niemożliwe, bo ktoś w końcu musiał wymyślić te zasady (nie wspominając, że zasady perspektywy oczywiście rozwijały się przez kilka wieków).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LysanderForker
pędzlociapacz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:33, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dziękuję. To dopiero kilka prac a ilość problemów jakie sobie uświadomiłem które muszą zostać rozwiązane (na sposób malarski) żeby pierwszy z brzegu obrazek miał ręce i nogi trochę mnie oszołomił. Kolor, perspektyw, plany, plamy cienia i prowadzenie pędzla - bawienie się tym daje mi bardzo dużo satysfakcji chociaż w połowie roboty już sam nie wiem co dalej robić i jaki miał być efekt końcowy - jak skupię się na perspektywie to zapominam o kolorze, a jak staram się pamiętać o cieniach to znowu jednego pietra całego zapomnę umalować choć w szkicu był...
Przed perspektywą nie czuje aż takiego respektu, mam wrażenie (może nazbyt optymistyczne) że z czasem wstępne szkice będą coraz dokładniejsze choć mam świadomość że na razie nie jest dobrze. Największe obawy są u mnie związane z technika prowadzenia pędzla i kształtowania nim plamy. Pewnie dla tego że z rysunkiem miałem do czynienia a z pędzlami (poza malowaniem mieszkania) sporadycznie.
Jeszcze raz dziękuje za komentarze i proszę o więcej ponieważ zdaję sobie sprawę że jest masa rzeczy których po prostu nie widzę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wilcza Jagoda
Sobolowy Master
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa/Adliswil Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 13:41, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem dobrze sobie radzisz, chociaż tyle rzeczy Cię dezorientuje!
Ja radzę dalej to samo: pozbyć się pragnienia kontrolowania wszystkiego. To chyba jedna z trudniejszych rzeczy... Ale bardzo akwarelowa!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modliszqa
Sobolowy Master
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 14:31, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
mnie się podoba pierwsza w tej serii - bez zastrzeżeń a w trzeciej i ostatniej obcięłabym 1/3 od dołu ... czyli prawie całe odbicia w wodzie :-)wtedy są lżejsze i skupiają uwagę na architekturze
akwarela pozwala na takie zabiegi
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nabiał
Sobolowy Master
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Sieradz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:58, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ode mnie dwie dwie krótkie porady geometryczne. Warto na początku każdej pracy wykreślić horyzont. Na jego wysokości mają się zbiegać wszystkie linie nierównoległe do powierzchni obrazu. Linie w naturze pionowe - na obrazie też powinny być pionowe. To główny błąd jaki popełniasz. Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LysanderForker
pędzlociapacz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:35, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Wilcza Jagoda; Dziękuję, dezorientacja wynika z tego prawdopodobnie że bardzo dużo oglądam prac prawdziwych akwarelistów i widzę jak różnie można malować.
Co do odpuszczenia kontroli to będę się starał, czas pokaże z jakim skutkiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LysanderForker
pędzlociapacz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:44, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
odliszqa; no tak , wybieram zdjęcie i jadę... a nie bardzo potrafię zagospodarować tą wodę którą zaczynam traktować jak ćwiczenie a przestaję patrzeć na całość.
Nabial; trzeba będzie odświeżyć te zasady z jakimś podręcznikiem. Jakoś mi nie leży wykreślanie rysunku przed malowaniem, wszystko szkicuje z oka może dla tego żeby się nie przyzwyczajać do linijki tylko ćwiczyć oko ale spróbuję to zrobić bardziej rzeczowo.
Dziękuję.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modliszqa
Sobolowy Master
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 20:13, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Nabiał chyba nie miał na myśli skalowania pracy przy pomocy linijki, tylko traktowania jej jako pomoc przy rysowaniu linii prostych w tym nie ma nic złego... Ja mam taki astygmatyzm, że każda moja odręczna linia jest krzywa ... i bez pomocy choćby krawędzi palety, którą wyznaczam sobie piony i poziomy - nie umiałabym narysować w miarę symetrycznie i pionowo np banalnej butelki
Odchodząc od Twoich prac, ale nawiązując do "pomocy rysunkowych" przypomniałam sobie, że na zajęciach z profesorem Hungerem dowiedziałam się iż nie ma niczego nagannego w kratkowaniu papieru i zdjęcia przy przenoszeniu np portretu czy sceny rodzajowej, która powinna być w miarę wiernie oddana - ten sposób stosowano przed wiekam (kopiując obrazy) i nadal się stosuje nez ujmy dla twórcy - oczywiście są tematy, w których nie ma takiej konieczności coby wiernie odwzorowywać fotografię ...
oko okiem, ale czasem lepiej sobie pomóc w rysunku (przynajmniej do czasu gdy się nie opanuje danego tematu) niż kaleczyć to, co powinno być bardzo podobne do wzorca i zachować odpowiednie proporcje (portret, postać itp, itd)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nabiał
Sobolowy Master
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Sieradz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:34, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Mi chodziło głównie o to, żeby pracę zacząć od wyznaczenia linii horyzontu, nie ważne, odręcznie czy od linijki, choć akurat sam horyzont zawsze rysuję przy jej użyciu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
idzia1
wirtuoz pędzla
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 372
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pią 16:01, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajne prace i tematyka mi odpowiada. Trochę pracy nad perspektywą i będzie dobrze. Ja to bym odpuściła pewnie malowanie wszystkich okien w sposób jednakowy, jak w drugiej pracy, te najbardziej oddalone bym rozmyła. A jak będziesz miał okazję to spróbuj z tej serii papierów ten o gramaturze 190 mimo że cieńszy to moim zdaniem fajniej farba płynie niż na 300g.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mosska
Sobolowy Master
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 656
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wielkopolska, obecnie West Sussex Anglia. Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 15:08, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
pierwsza czyli 016 bardzo dobra, jest tak jak powinno byc w architekturze, poza tym bardzo fajny kadr wybrałeś i to ujęcie mnie sie bardzo bardzo podoba
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LysanderForker
pędzlociapacz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:45, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dziękuję wszystkim za komentarze.
idzia1; Chętnie wypróbuję cieńszego cotmana skoro mówisz że nawet lepszy, czemu nie.
Mam taki problem że kiedy czasem próbuje nanieść drugą warstwę, na całkowicie wyschniętej pierwszej, to woda nie bardzo chce wsiąkać. Zamiast zostawić równomierny ślad pędzla, zostają jakby kropelki, dopiero kilkakrotne przejechanie pędzlem powoduje zatrzymanie się wody we właściwym miejscu- zastanawiam się czym to jest spowodowane - czy jest to cecha papieru którego używam czy farb (St.Petersburg) czy konkretnych pigmentów...?
Wrzucam dwie nowe prace. Zaopatrzyłem się w dwie wiewiórki W&N i choć kupno porządnego pędzla Siergieja Temerova ze mnie nie zrobiło to komfort mazania wzrósł bardzo niepomiernie.
021
papier: W&N cotman 300g
format: A4
-------------------------------------------------------------
022
papier: W&N cotman 300g
format: A4
-------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Wszystkich.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|